معرفی برند ایوروشه Yves Rocher
ایو روشه نام یک تاجر بود که در سال ۱۹۳۰ در روستای کوچکی به نام لاگاسیلی در شمالغربی فرانسه به دنیا آمد. او در ۱۴ سالگی پدر خود را از دست داد و به همراه مادرش زندگی میکرد. در همان سنین نوجوانی ایو دستور ساخت یک داروی گیاهی را از یک داروساز محلی آموخت. او تصمیم گرفت برای فروش بهتر این دارو آن را در یک مجله پاریسی تبلیغ کند. این کار سرآغاز کار برند بزرگ ایوروشه بود. برندی که بر پایه مواد اولیه گیاهی و طبیعی به زودی توانست در بین مردم محبوبیتی خاص به دست آورد.
ایوروشه شرکت لوازم آرایشی خود را در سال ۱۹۵۹ تاسیس کرد. روند رو به رشد این شرکت به گونهای بود که در عرض ۳ سال، اولین فروشگاه خود را افتتاح کرد. ایو روشه در سال ۱۹۹۲ خود را بازنشسته کرد و در سال ۲۰۰۷ از دنیا رفت. این شرکت هماکنون توسط نوهی او بریس اداره میشود.
ایوروشه امروزه در ۵ قاره و ۸۸ کشور جهان شعبه فعال دارد. در این شرکت ۱۳۵۰۰ نفر به صورت مستقیم و بیش از ۲۰۰ هزار نفر به صورت مستقیم مشغول به کار هستند. درآمد سالیانهی این شرکت در سال ۲۰۰۴ بیش از ۲ میلیارد یورو قلمداد شده است.
نکته قابل توجه در مورد این شرکت، اهمیت ویژهای است که برای طبیعت اطراف خود قائل میشود. شعار تبلیغاتی ایوروشه “باهم، برای یک ردپای مثبت” است که خود یکی از اهداف مهم این شرکت را تعریف و تبیین میکند. طبق گفتهی مدیر ایوروشه، این شرکت از زمان جرقهی اولین ایده در روستای لاگاسیلی، تا به امروز که به یکی از برترین برندهای لوازم آرایشی و بهداشتی تبدیل شده است، بر این تلاش بوده که ردپایی ماندگار در این سیاره از خود باقی بگذارد. ایوروشه معتقد است هرکس به تنهایی میتواند جهان را تغییر دهد و این مسالهای است که در حفظ محیطزیست اهمیت شایانی پیدا میکند.
ایوروشه برای فراهم کردن زمینه و جلب توجه نسلهای جدید، چهار برنامه پایدار در این زمینه ارائه کرده است:
- کمک به زنان فعال در حوزه محیطزیست
- کاشت درخت
- حفاظت از گونههای گیاهی کمیاب
- برگزاری مسابقه عکاسی با موضوع حفظ محیطزیست
ایوروشه را به عنوان سفیر زیبایی و طبیعت نیز میشناند. امروزه این شرکت بیش از ۵۰ میلیون نهال در ۲۶ کشور دنیا به واسطه NGO های خود، کاشته است.